wtorek, 22 grudnia 2015

W pierścieniu ognia

W pierścieniu ognia




Autor: Suzanne Collins
Cykl: Igrzyska Śmierci (tom 2)
Ilość stron: 359
Cena okładkowa: 29,90zł
Ocena: 7.5/10

Opis w książce:
Głodowe Igrzyska wbrew przewidywaniom wygrywa szesnastoletnia Katniss. Wraz z nią po raz pierwszy w dziejach Kapitolu wygrywa je także drugi trybut - Peeta Mellark, z którym Katniss stanowiła na arenie parę. Po powrocie do Dwunastego Dystryktu sprawy się komplikują - postawa Katniss podczas igrzysk bardzo nie spodobała się władzom. Komplikuje się także jej życie osobiste - Katniss niełatwo się teraz rozeznać we własnych uczuciach. Polubiła Peetę, ale przecież jest jeszcze Gale - bliski przyjaciel.
Tymczasem jednak Katniss i Peeta muszą wziąć udział w odbywającym się po każdych igrzyskach Turnee Zwycięzców i odwiedzić wszystkie dystrykty. Ta podróż uświadamia im, że są ludzie skłonni zbuntować się przeciwko okrucieństwu władzy. 


Moja opinia:
Książkę czytałam od razu po pierwszej części. W porównaniu do niej ten tom był raczej przeciętny. Jak to określiła moja koleżanka ,,[...]zawsze tomy 2 są tymi najgorszymi". Może to wszystko przez wielki sukces 1 tomu, chociaż sama nie wiem. Jak można podejrzewać powieść w błyskawicznym tempie została przeze mnie przeczytana, jak prawie każda książka.

Katniss i Peeta wygrali 74 głodowe igrzyska, można się było tego spodziewać. Teraz czeka ich Turnee Zwycięzców, po którym ich życie nigdy nie będzie już takie same. Jednak ,,próbują" prowadzić normalne życie.

,,Ja poluję, on piecze, Haymitch pije. Każde z nas na swój sposób zabija czas i stara się uciec od wspomnień związanych z Głodowymi Igrzyskami."

To akurat jest zaletą powieści, autorka ukazuje nam jak igrzyska rujnują psychikę. Widzimy mroczną stronę zwycięstwa - koszmary, które nigdy nie odejdą.

,,Moje koszmary zazwyczaj wiążą się z utratą ciebie - wyznaje. - Dochodzę do siebie, kiedy sobie uświadamiam, że jesteś przy mnie."

Jak wiadomo nic nie trwa wiecznie, turnee się kończy, a nasi zwycięzcy szykują się na role mentorów w 75 igrzyskach, tak zwanym 3 ćwierćwieczu poskromienia. Oznacza to, że Kapitol wydaje mnóstwo pieniędzy na organizacje gry. Więcej wam jednak nie mogę powiedzieć. 

Jeśli chodzi o sprawy sercowe sytuacja jest dość napięta.

Nieoczekiwanie, gdy proponowałam, że zajmę się codziennym obchodem sideł, Gale ujął moją twarz w dłonie i pocałował mnie w usta (…).
- Musiałem to zrobić. Chociaż raz.
I odszedł.

 Katniss nadal jeszcze nie zdecydowała kogo wybierze, a wybór jest trudny. Jeśli wybierze jednego to na zawsze straci drugiego. Współczuję jej konieczności tego wyboru, nie chciałabym być na jej miejscu.


,,Dociera do mnie, że w razie śmierci Peety tylko jedna osoba poczuje się nieodwracalnie skrzywdzona. Tą osobą będę ja."

 Jak w pierwszej części polubiłam Haymitcha, tak teraz autorka ukazuje nam postać Johanny - jednej ze zwyciężczyń. Jest ona bezpośrednia, czasami wulgarna i jest strasznie wredna. Mimo tego bardzo ją polubiłam.


,,-Tik-tak. Tik-tak-mamrocze bez końca.
-Wiemy, wiemy -warczy Johanna-Tik-tak, tik-tak, rozum Pokręt trafił szlag."

 Podsumowując książka jest raczej przeciętna, ale przez to idealna na długie samotne wieczory. Moim zdaniem każdy fan ,,Igrzysk Śmierci" powinien przeczytać tą powieść.
~Löwen

 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz